Για πρώτη φορά στην ιστορία ένα κράνος μοτοσικλέτας με ενσωματωμένο αερόσακο κάνει την εμφάνισή του με σκοπό να αλλάξει τα δεδομένα στον τομέα της παθητικής ασφάλειας.
Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που η κατασκευάστρια προστατευτικού εξοπλισμού για δίκυκλα και δυναμικά σπορ POC ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κατασκευάσει ένα κράνος που θα έφερε ενσωματωμένο αερόσακο, σε συνεργασία με την με την σουηδική κατασκευάστρια εξοπλισμού ασφάλειας για αυτοκίνητα Autolive.
Τρεις περίπου μήνες μετά η Autoliv θέλει να φέρει την συγκεκριμένη τεχνολογία παθητικής ασφάλειας και στα κράνη μοτοσικλέτας και για να πετύχει τον σκοπό της ανακοίνωσε συνεργασία με την Airoh.
Οι δύο εταιρείες παρουσίασαν μάλιστα στην διεθνή έκθεση μοτοσικλέτας στο Μιλάνο της Ιταλίας και τον πρώτο καρπό της συνεργασίας τους, ένα πρωτότυπο κράνος κλειστού τύπου, το οποίο φέρει ενσωματωμένο στο κέλυφός του έναν μικρό αερόσακο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Airoh το πρωτότυπο κράνος αποτελεί δουλειά του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της ιταλικής εταιρείας με την ιδέα να προέρχεται από την μηχανικό Roberta Descrovi.
Με την τεράστια γνώση που έχει στην κατασκευή αερόσακων για αυτοκίνητα, η Autoliv θα είναι ο συνέταιρος των Ιταλών, ο οποίος, από ό,τι καταλαβαίνουμε, θα επιχειρήσει να ενσωματώσει έναν αερόσακο σε κράνος με στόχο την μαζική παραγωγή και διάθεση στο κοινό.
Σύμφωνα και με τα πρώτα δείγματα από τις δοκιμές που πραγματοποιούν οι δύο εταιρείες, η ύπαρξη αερόσακου στο κράνος μειώνει δραστικά τις βλάβες που μπορεί να πάθει ο εγκέφαλος σε περίπτωση ατυχήματος, με τις Autoliv και Airoh να εργάζονται πάνω στη συγκεκριμένη τεχνολογία εδώ και δύο χρόνια.
Σε σχέση με ένα συμβατικό, το πρωτότυπο κράνος των Airoh και Autoliv δεν παρουσιάζει σχεδιαστικές διαφορές υπό κανονικές συνθήκες. Σε περίπτωση ωστόσο ατυχήματος, το μέρος του κελύφους που βρίσκεται πάνω από τη ζελατίνα «σπάει» σε πέντε διαφορετικά τμήματα ώστε να αναπτυχθεί ένας μικρός αερόσακος σχήματος «U».
0 Σχόλια